Huisregels

Lees eerst even de huisregels voordat je lid wordt
Plaats reactie
Marleen
Site Admin
Berichten: 1861
Lid geworden op: 19-05-2012 15:32

Huisregels

Bericht door Marleen » 20-05-2012 14:11

Introductie:
Het forum is een dynamisch en groeiend geheel. Het beheer van dit forum wil graag dat dit een open en respectvolle ontmoetingsplaats blijft voor geïnteresseerden in katten, psp en aanverwante zaken. Om dit te waarborgen is het noodzakelijk om enkele huisregels op te stellen.

Voor nieuwe leden is dit een eerste indicatie van de manier waarop wij als leden van dit forum met elkaar om gaan. Maar ook voor leden die al langere tijd op dit forum komen zijn deze regels in de eerste plaats bedoeld als houvast voor de sfeer en wijze van omgang.

Als je lid wordt van dit forum gaan de beheerders er vanuit dat je de regels kent, respecteert en opvolgt. Dit zal de sfeer en omgangswijze enkel ten goede komen. Daarnaast vormen de regels de basis van het beleid van het beheersteam. Bij overtredingen van de regels zal het beheer ingrijpen. De wijze waarop dit ingrijpen zal geschieden is afhankelijk van de omstandigheden van het geval.

Doelstelling:
Het beheerdersteam heeft in de eerste plaats zich het doel gesteld toe te zien op een prettig verloop van discussies. Vervolgens is het een aanspreekpunt voor vragen die het forum betreffen. De beheerders staan in onderling contact. Een beslissing van één van de beheerders, moet dan ook gezien te worden als een beslissing van het beheerdersteam.

De huisregels:
*De minimale leeftijd om lid te mogen zijn is 13 jaar.
Registreren is nodig om te kunnen posten maar niet om te lezen. Als na registratie niet gepost wordt binnen 3 maanden dan kan je verwijderd worden uit de ledenlijst.

*Let op je schrijfstijl: chat-taal is niet toegestaan en het kan zijn dat we berichten zelf aanpassen in verband hiermee en met het ontbreken van hoofdletters en/of leestekens, overdreven gebruik van afkortingen, of fonetische taal of berichten terugsturen naar de rechtmatige eigenaar. Meestal echter gaan we door gebrek aan tijd en mogelijkheden hiertoe over tot sluiting of verwijdering van topics. Let er dus even op dat je correct Nederlands schrijft. En dan hebben we het uiteraard niet over gangbare spelfouten of iets dergelijks.

*Registreer je maar 1 keer. Ben je meerdere keren geregistreerd dan zullen de extra registraties worden verwijderd.

*Het gebruik van grove, discriminerende of op andere wijze ongepaste nicknames is niet toegestaan. Zorg voor een respectvolle omgangsvorm.

*Zet geen persoonlijke gegevens zoals telefoonnummers en adressen in je profiel, deze zullen worden verwijderd.

*Een onderwerp mag maar op één plek geplaatst worden. Denk dus eerst even goed na in welk sub-forum je het wilt plaatsen.

*Voordat je een nieuw onderwerp begint, kijk eerst even of er al een soortgelijk onderwerp gestart is.
Sluit in dat geval aan op de al lopende discussie. Dubbele onderwerpen worden zonder opgaaf van reden verwijderd.

*Zorg bij plaatsing van een nieuw onderwerp voor een duidelijke topicomschrijving in de onderwerpsregel, dus niet “ik heb een vraagje” of “hulp nodig”. De ervaring leert dat dit soort berichten nauwelijks gelezen worden. Dergelijke onderwerptitels kunnen door het beheer gewijzigd worden.

*Plaats nieuwe onderwerpen in het desbetreffende subforum. Discussies kunnen echter altijd een andere loop dan verwacht nemen. Het beheer kan dan ook, indien dit inhoudelijk relevant is, een deel, of de discussie in zijn geheel overplaatsen, óók indien het onderwerp in eerste instantie correct geplaatst is.

*Houd reacties op een onderwerp zoveel mogelijk on-topic. Een discussie kan uiteraard best een andere richting opgaan maar dat gebeurt geleidelijk en met instemming en deelname van de discussiepartners. Off-topic reacties lopen het risico te worden verwijderd.

*Het is niet toegestaan om het forum te gebruiken om reclame te maken voor je eigen , forum, MSN groep, community of e-groups. Korte, relevante stukken tekst en relevante linken mogen wel geplaatst worden.

*Plaatjes in teksten of in je profiel mogen niet groter zijn dan 20kb. Grotere afbeeldingen zullen worden verwijderd. Ook afbeeldingen die voldoen aan de 20kb grens kunnen na verloop van tijd verwijderd worden om ruimte te maken voor tekst.

Aansprakelijkheid en bevoegdheden beheer
*Dit forum is op geen enkele wijze aansprakelijk of verantwoordelijk voor eventuele klachten en/of schade die kan voortvloeien uit gebruik van het forum. De informatie die geplaatst wordt door leden wordt niet op haar juistheid gecontroleerd.

*Niets uit het forum mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt worden op welke wijze ook, zonder voorafgaande toestemming van de beheerder en de schrijver van het desbetreffende stuk.

*De beheerders van dit forum hebben het recht berichten en onderwerpen te allen tijde te bewerken, te verplaatsen, te sluiten en te verwijderen. Dit zal geschieden in overeenstemming met de bovenstaande doelstelling. De beoordeling en belangenafweging zijn geheel en al voorbehouden aan de beheerders.

*Bij ernstige en/of herhaaldelijke schending van de regels kan verwijdering van de ledenlijst een gevolg zijn. Bij zeer ernstige overtredingen zullen je gegevens overgedragen worden aan de bevoegde autoriteiten.

Slotopmerkingen
*De beheerders van dit forum mogen te allen tijden bovenstaande regels aanpassen. De leden van het forum zullen per nieuwsbrief van wijzigingen op de hoogte worden gesteld. De actuele regels zijn te lezen in het subforum huisregels.

*Op dit forum en deze regels is voor zover niet anders is bepaald de Nederlandse wetgeving van toepassing. Bij strijdige bepalingen gaan voor zover dit mogelijk is de bepalingen van deze regels voor, en hebben zij de juridische status van algemene voorwaarden
Afbeelding

Plaats reactie