Soort survivaltocht

Sommige mensen schudden het uit hun mouw, de leukste verhaaltjes. Behoor jij ook tot die categorie? Zet dan hier je verhaaltjes neer en wij genieten mee.
Plaats reactie
Gast

Soort survivaltocht

Bericht door Gast » 11-06-2012 18:43

Ik wou vandaag eens wat anders, had een tijd geleden wat foldertjes besteld en nog geen enkele wandeling gedaan, dus we trokken naar "Het Plat", in Holven, Overpelt. Zoals gewoonlijk koos ik de langste route (6km)
We vertrokken bij een lekker temperatuurtje, zo goed zelfs dat ik m'n regenjack uittrok.
Dat we een keer de grote weg moesten oversteken was geen drama, je zag goed op tijd de auto's zodat de honden op tijd aangelijnd konden. Dat we nog eens een weg over moesten, was niet erg, het was niet zo druk daar en je was zo weer in het bos.
Maar toen....heb ik blijkbaar een paaltje gemist en ben verdwaald.
Ondertussen was het gaan regenen en REGENEN en de brede zandweg veranderde in een blubberweg. Ik liep maar verder, maar geen paaltjes meer te vinden. UIteindelijk besloot ik niet meer verder te gaan, maar ik sloeg linksaf, intuïtie volgend. Mijn sokken waren al doorweekt, dus die deed ik maar uit. Nog later schoot er maar een optie over : dwars door al die plassen gaan, die soms verrassend diep bleken (en koud). Ik vond het al niet meer zo leuk, maar zat nu eenmaal midden in dit avontuur en kon geen kant op, behalve die van de hoop. Het begon dan nog te onweren, dat kon er ook nog maar bij, gelukkig ben ik niet bang, want Em en Cian keken maar verschrikt. En ja, toen vond ik weer een paaltje met een oranje stip, hoera! Maar toen wist ik natuurlijk nog steeds niet hoe ver ik nog van het startpunt was en dat viel héél erg tegen. Bij elke bocht dacht ik : nu ga ik huizen zien en jawel, ik zag een paar keer huizen, maar het waren de verkeerde! Toen was ik van een :sunny: veranderd in een :evil: . Ik moest dan NOG een keer die grote weg over en toen dacht ik dat ik er wel eeuwig zou blijven staan, zo druk was het.
Emma en Cian mochten het ontgelden, wat heb ik tegen hen geroepen! Ze sjokten de hele tijd voor mijn voeten en als ze dan aan de lijn moesten, dan trok Cian m'n arm er zowat af.
Kletsnat en verkleumd ben ik in de auto gestapt, verwarming volledig open en thuis direct hulp gevraagd om de honden af te drogen, terwijl ik in een warme douche ging.

Maar we doen die wandeling nog wel een keer doen, want ik denk dat ik het mooiste stuk gemist heb

Haba
Site Admin
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19-05-2012 17:04

Bericht door Haba » 11-06-2012 20:35

Wat een verhaal Christina, en dan nog verdwalen met zulk snert weer.
Nou ja de hondjes zullen vast lekker slapen en jij ook wel denk ik.
Dum vivimus vivamus

cherokey
Berichten: 787
Lid geworden op: 20-05-2012 20:10

Bericht door cherokey » 11-06-2012 20:51

Wat een avontuur was dat voor jullie.
Afbeelding

Marleen
Site Admin
Berichten: 1861
Lid geworden op: 19-05-2012 15:32

Bericht door Marleen » 11-06-2012 23:15

Spannend Christina, ik moest gelijk denken hoe ik het zou vinden om een hond te hebben.
En dan verdwalen met mijn trouwe makker naast me.

Hier heeft het ook zo vreselijk geregend, ik was er helemaal zat van.
En dan stond ik nog binnen, terwijl jij doorweekt liep te zijn met onweer op je dakkie.

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 12-06-2012 08:04

zo om de zoveel tijd verdwaal ik eens en dat vind ik niet zo erg, maar die regen was er teveel aan.
Als je gaat wandelen en je wordt overvallen door een bui, dan ga je naar je auto. Maar als je niet weet waar je bent en hoe ver je auto staat, daar word je wel moedeloos van hoor!

Bep
Berichten: 1076
Lid geworden op: 19-05-2012 18:06

Bericht door Bep » 12-06-2012 09:05

Het is maar goed dat je niet bang bent aangelegd Christina want dan is het allemaal nog erger. Heerlijk die warme douche als je zo verkleumd thuiskomt hè.
Afbeelding

Sas
Berichten: 1110
Lid geworden op: 20-05-2012 19:20

Bericht door Sas » 12-06-2012 11:34

Heb ik ook eens gehad dat ik mijn auto niet meer kon vinden.
Wat een frustratie. Kon wel janken.
Regende toen gelukkig niet.
Nu kijk ik dus extra goed naar herkenpunten om me heen.

Plaats reactie